بازرسی نمایندگان نیروگاه سیکل ترکیبی یزد از سرامیک‌های آماده ارسال

بازرسی نمایندگان نیروگاه سیکل ترکیبی یزد از سرامیک‌های آماده ارسال

در راستای تضمین کیفیت و تعهد به همکاری‌های طولانی‌مدت، تیم بازرسی نیروگاه یزد به کارخانه اطلس‌سرام سفری انجام داده و سرامیک‌های خریداری شده و آماده ارسال را بررسی نموده است.

در یک گام مهم به منظور اطمینان از کیفیت و استانداردهای لازم، بازرسان نیروگاه سیکل ترکیبی یزد، شنبه مورخ 1402/06/04 به کارخانه اطلس‌سرام، از مهمترین تولیدکنندگان صنعت نسوز، بازدیدی انجام دادند. این بازدید با هدف بررسی و بازرسی سرامیک­هایی که توسط نیروگاه یزد برای محفظه احتراق مولد کرافت V93 خریداری شده بود، صورت گرفته است.

به گزارش بخش خبری روابط عمومی شرکت اطلس‌­سرام کویر، مهندس بمان‌زاده (رئیس گروه مکانیک)، مهندس سلیمانی (کارشناس مکانیک) از نیروگاه یزد در جریان سفر خود به شرکت اطلس‌سرام در یک نشست تخصصی با مهندس حسین‌­زاده (مدیرعامل شرکت اطلس‌سرام) و مهندس امیر رحیمیان (مدیر مهندسی ­فروش)، به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل فنی محفظه‌های احتراق مدل‌های مختلف، بهبود فرآیندها و افزایش کیفیت محصولات پرداخته و تلاش برای تعیین راهبردهای مشترک برای آینده مشترک خود پرداختند.

پس از این جلسه ،تیم بازرسی نیروگاه با حضور در محل کارخانه اطلس‌سرام، به مرور فرآیندهای تولیدی مختلف پرداخته و با تمامی مراحل تولید و کنترل کیفیت محصولات آشنا شده‌اند. این بازدید با همکاری تخصصی با واحد کنترل کیفی و فنی و مهندسی کارخانه اطلس‌سرام صورت گرفته است. 

یکی از نقاط مهم این بازدید، بازرسی دقیق محصولات خریدار ی شده توسط نیروگاه یزد می‌باشد. تیم بازرسی با تجهیزات پیشرفته و به کمک روش‌های آزمون متنوع، از جمله آزمون‌های غیرمخرب اعم از کنترل ابعادی ،تست تاب برداشتگی و تست شوک حرارتی، ویژگی‌ها و استانداردهای کیفی محصولات را ارزیابی کرده و اطمینان حاصل کردند که محصولات به طور کامل با مشخصات تعیین شده توسط نیروگاه تولید شده‌اند. 

در پایان این بازدید، گزارش و مستندات جامع از نتایج بررسی‌ها و بازرسی‌های انجام شده تهیه و به نمایندگان نیروگاهی تحویل داده و طی صورتجلسه‌های سرامیک‌های آماده ارسال مورد تایید قرارگرفت. با توجه به اهمیت تضمین کیفیت در تامین محصولات برای فعالیت‌های نیروگاهی، این بازدید نه تنها به ارتقاء کیفیت محصولات خریدار ی شده کمک کرده، بلکه در جهت بهبود همکاری‌های دو سازمان نقش اساسی ایفا کرد. 

در انتهای مطلب، به معرفی مختصری از نیروگاه سیکل ترکیبی یزد اشاره میشود: 

نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

افزایش روزافزون مصرف برق در استان یزد و وجود صنایع بزرگ همچون فولاد آلیاژی و شهرک‌­های صنعتی باعث گردید طرح احداث نیروگاه حرارتی خورشیدی یزد در کیلومتر 30 جاده خضرآباد جنب شرکت فولاد آلیاژی ایران به وسعت 9 کیلومتر مربع مورد تصویب قرار گرفته و از سال 1374 عملیات اجرایی آن آغاز شد.

فاز اول شامل دمونتاژ 2 واحد گازی 60 مگاواتی کرافت از نیروگاه بعثت تهران و نصب آن در محل نیروگاه یزد بود که عملیات آن در شهریور 1378 خاتمه یافت. فاز دوم شامل نصب و راه اندازی 2 واحد گازی 4/123 مگاواتی GEF9 بود که در تیرماه 1379 به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت. نصب و راه اندازی بخش بخار مولدهای سیکل ترکیبی بعنوان سومین فاز احداث نیروگاه یزد از سال 1382 آغاز گردید و طبق برنامه در نیمه دوم سال 1385 به بهره برداری رسید.

فاز 4 طرح توسعه نیروگاه حرارتی خورشیدی یزد با قدرت 467 مگاوات از سال 1386 آغاز  شد. در این طرح نیروگاه حرارتی خورشیدی (نیروگاه سیکل تلفیقی) شامل دو واحد 159 مگاواتی گازی و یک واحد بخار با ظرفیت 132 مگاوات و مزرعه خورشیدی به ظرفیت 17 مگاوات می‌­باشد که واحدهای گازی در سال 1388 و واحد بخار در پایان سال 1389 در مدار قرار گرفتند و احداث بخش خورشیدی آن در حال اجرا می­باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.