بازدید مدیران شرکت تولید نیروی برق خراسان از شرکت اطلس سرام

بازدید مدیران شرکت تولید نیروی برق خراسان از شرکت اطلس سرام

دکتر مرتضوی و مهندس ستوان، مدیرعامل و معاون فنی و­ مهندسی شرکت تولید نیروی برق خراسان دوشنبه 30 مرداد 1402 از شرکت اطلس سرام بازدید کردند و در راستای قراردادهای میان دو شرکت‌ گفت­گو کردند.

به گزارش بخش خبری روابط عمومی شرکت اطلس‌­سرام کویر، در تاریخ 30 مرداد 1402 مدیران شرکت تولید نیروی برق خراسان به شرکت اطلس­‌سرام سفری انجام دادند. این بازدید به منظور تبادل اطلاعات، تجربیات و همچنین تقویت همکاری‌های موجود بین دو شرکت برگزار شد. در طی این بازدید، دکتر مرتضوی (مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق خراسان)، مهندس ستوان (نایب رئیس هیئت مدیره و معاون فنی ­ و­ مهندسی) با مهندس حسین‌زاده (مدیرعامل شرکت اطلس­‌سرام)، مهندس امیر رحیمیان (مدیر مهندسی فروش)، مهندس سعید رحیمیان (مدیر خدمات پس از فروش و گارانتی) و مهندس امامی (کارشناس فروش) ضمن برگزاری نشست، به بحث در مورد مسائل مختلف اقتصادی، تکنولوژی، و همچنین آینده همکاری‌های مشترک می‌پرداختند. این بازدید نه تنها به تقویت روابط دو جانبه کمک کرد، بلکه راهی برای تبادل دانش و ایده‌ها بین دو شرکت فراهم ساخت.

در ادامه، مهندس حسین‌زاده به بررسی خواص منحصر به فرد سرامیک‌های تولیدی این شرکت در تست‌های حرارتی و مکانیکی اشاره نموده و همچنین گواهینامه‌ها و استانداردهای اخذ شده محصولات دانش­ بنیان شرکت را به سمع و نظر دکتر مرتضوی و مهندس ستوان رساندند.

پس از خاتمه یافتن این جلسه‌، بازدید از کارخانه شرکت اطلس‌­سرام صورت گرفته و مدیران برق خراسان از خط تولید و آزمایشگاه این شرکت بازدید کردند. این بازدید به آنان امکان فراهم کرد تا فرآیندهای تولیدی، کیفیت محصولات و همچنین فناوری‌های به کار رفته در کارخانه‌ها را به صورت مستقیم مشاهده کنند. این اقدام همچنین به تبادل تجربیات در زمینه بهینه‌سازی فرآیندها و افزایش کارایی تولید کمک کرد. این بازدید نه تنها ارتقاء همکاری‌های موجود را نشان داد، بلکه نقش مهمی در تعمیق دانش فنی و عملی مدیران شرکت تولید نیروی برق خراسان نسبت به فعالیت‌های تولیدی شرکت اطلس­‌سرام داشت.

در این بازدید، مدیران شرکت تولید برق خراسان همچنین به بازرسی و بررسی محصولات سفارش‌های سابق که برای ارسال به نیروگاه قاین آماده بودند، پرداخته و مستندات واحد کنترل کیفی ارائه گردید. این مستندات شامل جزئیات دقیقی از فرآیندهای تولید، استانداردهای کیفیت، آزمایش‌ها و بررسی‌های مختلفی بودند که در طول فرآیند تولید محصولات انجام می‌شوند. این اقدام به مدیران اطمینان داد که محصولات با اعتبار و دقت کنترل کیفی بالا تولید شده‌اند و مطابق با استانداردهای شرکت زیمنس آلمان هستند.

مدیرعامل شرکت اطلس­‌سرام به مدیران شرکت تولید برق خراسان اطمینان داد که محصولات سفارشی که در مراحل انتهایی پروسه تولید قرار داشتند، در بهترین وضعیت ممکن برای ارسال به مشتریان قرار دارند و هیچ نقص یا مشکلی در آن­ها وجود ندارد.

در انتهای مطلب، به معرفی مختصری از شرکت تولید نیروی برق خراسان اشاره­ می­شود:

شرکت تولید نیروی برق خراسان

شرکت مدیریت تولید برق خراسان از مجموعه شرکت‌ه­ای وابسته به شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی است که دارای پروانه بهره‌­برداری و تعمیر و نگهداری (O&M) از انواع واحدهای گازی و سیکل ترکیبی می­‌باشد. فعالیت این شرکت از سال 1375 با هدف تولید بهینه برق و افزایش بهره‌وری، در شهرستان مشهد آغاز گردید و از سال 1399 محل استقرار آن به نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه در استان خراسان جنوبی – شهرستان قاین انتقال یافت. در حال حاضر دو نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه با توان نامی 630 مگاوات و نیروگاه گازی قاین با توان نامی 75 مگاوات تحت پوشش این شرکت می­باشند.

نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه در ۵ کیلومتری شهرستان قاین در حاشیه جاده قاین-مشهد در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار، که بخش زیادی از آن به فضای سبز اختصاص دارد، واقع شده است. این نیروگاه شامل ۴ واحد گازی ۱۵۷/۵ مگاواتی از نوع V94.2 طرح نیام (نیروگاه استاندارد مپنا) می­باشد که در سال ۱۳۸۸ به بهره‌­برداری رسیده است. این نیروگاه با اجرای دو واحد توربین بخار قابلیت تبدیل شدن به سیکل ترکیبی با توان تولیدی کل ۹۵۶ مگاوات را خواهد داشت.

نیروگاه گازی قاین در ۳ کیلومتری جاده قاین-بیرجند در زمینی به مساحت ۵/۱۷ هکتار واقع شده است. این نیروگاه از نوع گازی بوده و طی دو مرحله تکمیل شده است. در مرحله­ی اول دو واحد گازی ۲۵ مگاواتی از نوع هیتاچی در شهریور سال ۱۳۶۷ نصب و راه اندازی شد. در مرحله دوم یک واحد توربین گازی از نوع آلستوم از نیروگاه شهید منتظر قائم کرج به محل این نیروگاه منتقل و در اردیبهشت ۱۳۷۳ نصب و راه اندازی شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.