معرفی توانمندی های شرکت اطلس سرام کویر در نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول

معرفی توانمندی های شرکت اطلس سرام کویر در نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول

مهندس حسین زاده مدیرعامل شرکت اطلس سرام کویر و هیئت همراه شنبه مورخ هفدهم خرداد 1402 در جریان سفر دو ‌روزه خود به استان گلستان ابتدا از نیروگاه علی آباد بازدید کردند و در راستای هم افزایی روابط و همکاری­ ها میان شرکت‌ها گفت­گو کردند. 

به گزارش بخش خبری روابط عمومی شرکت اطلس سرام کویر، مهندس حسین­ زاده به همراه مهندس امیر رحیمیان مدیر مهندسی فروش)، سرکار خانم امامی (کارشناس فروش) و مهندس سعید رحیمیان (مدیر خدمات فروش و گارانتی) در روز اول این سفر، به بازدید و برگزاری نشست تخصصی با مسئولان نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول (شرکت سنا) معروف به نیروگاه آذرخش در مجاورت شهرستان علی‌آباد کتول واقع در شهر گرگان پرداختند.

در این جلسه که با حضور مهندس نیازی (مدیر نگه­داری و تعمیرات نیروگاه)، مهندس دیوسالار (مدیر بهره برداری)، مهندس حسن نژاد (مدیر دفتر فنی نیروگاه)، مهندس نوروزی (سرپرست واحد مکانیک) و کارشناسان واحدهای مربوطه برگزار شد، ضمن گفت‌وگو با ایشان، دستاورد‌ها و توانمندی‌های شرکت اطلس سرام کویر ارائه شد.

در جریان این جلسه، مهندس رحیمیان با اشاره به اهمیت سرامیک­ های محفظه احتراق، خواص منحصر به فرد سرامیک های نسوز و نکات فنی قابل توجه برای نصب این سرامیک­ها ارائه خود را ادامه داد. همچنین خاطر نشان شد که نصب صحیح سرامیک­­ ها موجب افزایش طول عمر سرامیک نسوز و در نهایت بهبود عملکرد توربین گاز می­شود. 

در پایان جلسه کارشناسان نیروگاه حسن نظر خود را جهت خرید و درخواست آجر از شرکت اطلس سرام در سفارشات آتی را اعلام نمودند. در ادامه به معرفی نیروگاه علی‌آباد، پرداخته خواهد شد:

نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول

نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول (شرکت سنا) معروف به نیروگاه آذرخش (در استان گلستان، در مجاورت شهرستان علی‌آباد کتول، تأسیس ۳ مرداد ۱۳۹۰)، یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۹۷۲ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی مدل V94.2 ساخت شرکت مپنا تحت لیسانس زیمنس آلمان در قالب طرح B.O.O (ساخت، مالکیت و بهره‌برداری) در زمینی به مساحت ۶۸ هکتار است. (ظرفیت عملی هر واحد با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، ۱۵۳ مگاوات است)

فاز دوم نیروگاه شامل احداث واحدهای بخار نیز در دستور کار قرار دارد. در طرح توسعه این نیروگاه، ۳ واحد بخاری ۱۶۰ مگاواتی نیز اضافه خواهد شد و این نیروگاه تبدیل به سیکل ترکیبی می‌شود که با احداث و تکمیل بخش بخار در این نیروگاه ظرفیت تولید برق آن به ۱۴۵۰ مگاوات خواهد رسید. سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن گازوئیل است. ولتاژ خروجی برق تولیدی (پست برق) نیز ۴۰۰ کیلوولت است

 در حال حاضر شرکت صنایع برق و انرژی صبا با تولید برق در نیروگاه‌های علی‌آباد کتول، خرمشهر، خرم‌آباد، زرگان، چابهار، قم، زنجان و… به عنوان یکی از شرکت‌های مهم و فعال در این حوزه به حساب می‌آید.

.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.