بازدید مهندس حسین زاده و هیئت همراه از نیروگاه ‌شهید سلیمی ‌نکا

بازدید مهندس حسین زاده و هیئت همراه از نیروگاه ‌شهید سلیمی ‌نکا

مدیرعامل شرکت اطلس سرام کویر و هیئت همراه یکشنبه مورخ هجدهم خرداد 1402 در ادامه سفر دو ‌روزه خود به استان گلستان از نیروگاه ‌شهید سلیمی بازدید بعمل آورده و در راستای هم افزایی روابط و همکاری­ ها میان شرکت‌ها گفت­گو کردند. 

به گزارش بخش خبری روابط عمومی شرکت اطلس سرام کویر، مهندس حسین ­زاده به همراه مهندس امیر رحیمیان مدیر مهندسی فروش)، خانم مهندس امامی (کارشناس فروش) و مهندس سعید رحیمیان (مدیر خدمات فروش و گارانتی) در روز دوم این سفر، به بازدید و برگزاری جلسه با مسئولان ‌شرکت مدیریت تولید برق نکا (نیروگاه ‌شهید سلیمی) در ۲۲ کیلومتری شمال شهرستان نکا در استان مازندران پرداختند.

مهندس حسین­ زاده و هیئت همراه در این جلسه که با حضور مهندس محمودی (مدیر امور سیکل ترکیبی)، مهندس فرجی (مدیر گروه واحد فنی و مهندسی)، مهندس طراوتی (سرپرست واحد مکانیک) و کارشناسان واحدهای مربوطه برگزار شد، ضمن گفت‌وگو با ایشان، دستاورد‌ها و توانمندی‌های شرکت اطلس سرام، رضایت­مندی و تأییدیه کیفیت محصول از مصرف کنندگان سابق را معرفی کردند. 

در جریان این جلسه، مدیرعامل شرکت اطلس سرام علاوه بر توضیح روند تولید سرامیک­ های دیرگداز محفظه احتراق و تفاوت روش فریزکستنیگ (فوق سرمایش) و روش­های سنتی، به بررسی خواص منحصر به فرد این سرامیک­ها در آزمون­های ترمومکانیکی اشاره کرد.

همچنین مهندس رحیمیان راجع به ابزارهای مخصوص و دستورالعمل­ های شرکت زیمنس برای نصب سرامیک ­­ها برای جلوگیری از صدمات احتمالی و خدمات پس از فروش شرکت اطلس سرام نکاتی را افزودند.

در پایان جلسه، جناب آقای مهندس محمودی ابراز خرسندی نموده و اشاره کردند با توجه به قدمت سابقه و تجربه طولانی نیروگاه نکا در صنعت نیروگاهی، مصرف آجر در این نیروگاه بازخورد وسیعی در کشور داشته و می تواند برای اطلس سرام حائز اهمیت باشد. در ادامه به معرفی نیروگاه ‌شهید سلیمی ‌نکا، پرداخته خواهد شد: 

‌شرکت مدیریت تولید برق نکا (نیروگاه ‌شهید سلیمی)

نیروگاه ‌شهید سلیمی ‌نکا، متشکل‌ از دو بخش‌ مستقل‌ بخاری‌ و سیکل‌ترکیبی بوده که در ساحل‌ دریای‌خزر و در شمال‌ شهرستان ‌نکا قرار دارد. قدرت‌ نامی‌ این‌ نیروگاه‌ 2214 مگاوات‌ می­باشد که‌ از چهار واحد بخاری هریک با قدرت نامی 440 مگاوات، یک بلوک سیکل ترکیبی شامل دو واحد گازی هریک با قدرت نامی 6/137 مگاوات و یک واحد بخاری با قدرت نامی 160 مگاوات و همچنین دو واحد توربین انبساطی با قدرت نامی هرکدام 4/9 مگاوات تشکیل شده است.

توربین­های واحدهای گازی دارای‌ 4 مرحله (Stage) است‌ که‌ هر مرحله‌ شامل‌ یک‌ ردیف‌ پره‌های‌ ثابت‌ و متحرک‌ می باشد . کمپرسور آن نیز دارای‌ 16 مرحله‌ است‌که هرمرحله شامل یک‌ردیف پره‌های‌‌ ثابت‌‌ و متحرک‌ می­باشد. هر واحد گازی‌ دارای‌ دو محفظه احتراق‌ عمودی‌ بوده‌ که‌ هرکدام‌ دارای‌ 8 مشعل‌ می­باشد .ژنراتور واحدهای گازی ازنوع‌ یک ‌جفت ‌قطب‌ باتحریک‌ استاتیک‌ بوده‌ و ولتاژ خروجی‌ آن‌ 5/10 کیلو ولت است‌.

سوخت‌ اصلی‌ نیروگاه‌ گاز طبیعی‌ می­باشد و در مواقع خاص، از مازوت‌ به عنوان‌ سوخت‌ دوم در‌ واحدهای‌ بخار استفاده‌ می‌شود. مازوت‌ از سه طریق‌ به‌ نیروگاه‌ انتقال می یابد: خط‌ راه‌آهن (تخلیه در ایستگاه‌ تخلیه‌ سوخت‌ شرکت‌ واقع‌ در نکا و انتقال توسط لوله به نیروگاه)، کشتی (تخلیه در بندر مجاور نیروگاه و انتقال توسط لوله) و تانکرهای جاده پیما. آب‌ مصرفی‌ نیروگاه‌ بوسیله‌ سه‌ حلقه‌ چاه‌ که‌ در شهر نکا و اطراف‌ ایستگاه‌ تخلیه‌ سوخت‌ نکا قرار دارند تامین‌ و بوسیله‌ دو خط‌ لوله‌ به‌ نیروگاه‌ منتقل‌ می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.